Seriestart!

Flagghissning "Svenska Mästare 2011".
Emil Kåberg gick fram till flaggan och lät sina vita handskar följa med flaggan på dess färd upp i taket!
<3
Mannen, myten, legenden.
Han kommer vara grymt saknad i Färjestad.

Tyst minut för Stefan Liv och Lokomotiv Yaroslavl.
Bildspel på Stefan på kuben.
En stor klump i halsen och tårar i ögonen.
När Nationalsången drogs igång direkt efter tog det ett bra tag innan rösten fungerade som den skulle och inte stockade sig i halsen.

Matchen

Det satt lite längre in än vad jag hoppats på, men till slut visade underbara Sanny hur man prickar maskorna i målet.
Och hans egen reaktion på målet är ju helt fantastisk, det är SÅ en spelare ska reagera när han gör mål!
Lycka!
När sen Nygga också satte dit pucken och utjämnade resultatet vågade man nästan börja andas lite.
Ville verkligen inte förlora allra första matchen.
Att sen se Holtet genomföra sina straffar... Det var inte för inte han fick supporterklubbens pris ikväll!

I övrigt är jag inte mycket mer att säga ikväll förutom två saker.

Domaren
Jag menar kom igen! Hur jävla dålig kan man bli egentligen?
Snacka om att hela tiden döma till Skellefteås fördel.
Våran spelare blir utvisad när en SAIK-spelare tacklas in i sargen.
När sedan Sanny blir intacklad i sargen, på ett mycket värre sätt, får SAIK fortsätta att vara fulltaliga!
Och Sevc!? Vad var det för jävla matchstraff?
Tur för domaren att vi faktiskt vann till slut ändå, när straffarna började hade domaren äntligen ingenting att säga till om längre!

DJ:en
Konstigaste introlåten någonsin.
Sällsynt dålig "utvisningsmusik".
Avblåsningsmusik som fullständigt dödar klacken.
Och orgel!
Jag hoppas verkligen någon berättar för honom att orgelmusiken hör hemma i NHL och i kyrkan, inte i Löfbergs Lila Arena.
Möjligtvis kan dom få dispens nere i Jönköping, men jag hoppas att jag slipper höra orgelmusik i LLA.
Låt klacken göra jobbet, det är vi som står för stämningen, värdelös musik gör det inte!

Så, nu har jag avreagerat mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0